lördag 25 september 2010

''Kylan har börjat fylla rummet
Vinden kommer in från fönstret som är öppet
Om jag stänger det stänger jag porten till friheten
Då finns det ingen chans att fly.
Då finns det inga ord som kan rädda oss från jordens bisarra undergång.
Jag tänker mig bort, hur skulle allting kunna te sig?
Om en liten människa kunde förändra världen?
Om alla gick ihop i en jätte lik parad och fyllde allas hjärtan med skratt.
Men nej, vad är det vi tror? Att allting ska lösa sig medans vi sitter här,
I tystnaden och väntar. Inte gör någonting?
Jag har så många frågor, inga svar.
Vi måste binda våra händer om vi ska komma någonstans.
Just nu ligger världen i koma, inte förmögen att göra något.
Och det verkar som att världen inte kommer vakna.’’

Vi har lagt ödet i sina egna händer, vad kommer hända?
Egentligen ska jag inte säga något som just i detta nu bidrar till jordens undergång. Det känns patetiskt att säga att jag vill göra så mycket för jag gör ju ingenting... Vill kunna stödja världens välgång vi alla har delaktighet i men vet inte vad jag ska göra. Ensam är inte alltid stark , ibland måste en hel mänsklighet ta tag och fatta ett enat beslut men vad hände den där gången i Copenhagen när alla samlades och skulle fatta beslut som skulle kunna göra jorden till en dräglig plats? ... Ingenting? Jag har inte hört n-å-g-o-n-t-i-n-g och då är vi ändå världens folk som är de enda som kan göra något! Inte konstigt att världen går under om man låter produktioner och pengar leda oss. Allt handlar om vad man får mest pengar ut ifrån , om världen går under om 150 år spelar ingen roll, då har ju iallafall alla höginkomsttagare kunnat leva ett liv med pengar och glamour. Vem bryr sig om de små människornas röster när pengar finns?

Sitter och lyssnar på Master Exploder på Spotify och väntar på att få åka till Adrian, han har varit sjukling men börjar som tur är bli bättre :)
Längtar oerhört mycket!



En bild från inte så längesen när Adrian var här !

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar